Raya yang bersederhana..

hi, hi..
  Lame dah rasanya tak berbloging. Rindu rasanya. al-maklumlah.. handphone murah, tak dapat nak berbloging. huhu.

  Alkisah raya tahun ni, aku sambut dengan sederhana. tak tahu kenapa. Tak ada semangat nak raya. Tengok jeh lah muka aku yang sebel ni. Cukup melambang raya untuk tahun ni.

  Ini namanya muke sebel. Baru bangun tidur, my family dan sepupu ajak beraya pulok rumah jiran-jiran. Mula-mula perasaan malas tu, ada. Bila dikenangkan semperit auntie depan rumah aku ni, terus jadi rajin. huhu. Semperit die terbaikk wookkk.

  Kebetulan masa pergi beraya rumah die, semperit tu tinggal suku. Aku ape lagi, aku suruh bibik dia isikan lah. haha. Tak malu kan. Tapi takpe. Makcik tu sendiri penah cakap dengan aku "kalau malu rugi". Haa! memang rugi lah ceritanya kalau pegi rumah dia, tak rasa semperit dia.

  Then, balek beraya. Menepek lah dekat rumah sambil tengok cerita yang best-best kat tv3. Dah bosan tengok TV, keluar dengan supercousin. Itu sahaje lah aktiviti raya aku.
 














1 comment:

  1. Assalamualaikum babe. haha lawak. bukan patut raya ke happy semacam? heeee btw selamat hari raya. maaf zahir dan batin :)

    ReplyDelete