Positive!

Assalamualaikum..


Syukur Alhamdulillah.. Gembira tak terkata aku dan suami bila lihat keputusan Urine Pregnant Test (UPT) ni. Aku ambil langkah dua kali check. First test, masa balik dari beli UPT ni. Ektuali tak jangka nak test time tu jugak. Tangan tiba-tiba gatal nak test. Hameek! naik 2line terus. Second test aku buat pagi tadi, sebabnya apa yang aku belajar nursing dulu, Specimen paling accurate masa awal pagi. So, lepas subuh, terus check dan keluar result yang sama. 

Orang pertama melonjak confirm lah aku, tak menyempat terus melonjak dalam bilik air. Kedua melonjak haruslah suami terssyang. Tergamam kejap suami. Kikiki (kelakar jeh tengok muka dia). Siap bagi warning jangan buat itu ini. Alahaii suami. Suami cakap patutlah tiba-tiba nak shopping baju baby. Kuad instinct baby terhadap mummy nya. Haha. Sesungguhnya, aku memang tak jangka pregnant.

Bila bagitahu dekat family aku, semua bagitahu dah tahu lama sebabnya tengok cara aku makan masa berweekend di rumah ibu, lain macam sangat. Damn! nampak nau semua perhatikan aku menambahkan. Hampeh -,-

Family belah suami pulak, aku serahkan 100% pada suami untuk bagitahu. So far, tak bagitahu lagi. Nak tunggu confirm kan dengan doktor dulu, baru bagitahu.

Pape pun, aku dan suami happy tak terkata. Hanya tuhan jeh tahu betapa gembiranya kami.





2 comments:

  1. assalamualaikum.. alhamdullilah..murah rezeki korang. please jangan buat kerja berat2 awal trimester ni. bahaya tau. baby fragile.. psttt doakan aku pun positive tak lama lagi. hahaha ;)

    welcome to the club mummy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam babe :) syukur sgt2.. Itu yang aai nak.. alhamdulillah positive.. memang sekarang aku tak buat kerja berat.. Angkat baju nak dijemur pun, kene marah dengan aai :( tapi mula2 ni mang aku jage betul.. ramai yang pengalaman tak menjadi.. So, aku amik nasihat dorg.. Hahaha! yeayyy! adam nak jadi abang.. hihihi.. Aminn..

      Delete