Ada hikmah disebalik setiap dugaan.

Assalamualaikum..
   Alhamdulillah semuanya dah terbukti dan pihak yang bersalah pun dah mengakuinye. Tipulah kalau hati ni ta terluka dengan pengakuan tu. Tapi aku kene kuat. Kuat dengan segala ujianNYA. Aku tak tahu apa keputusan yang akan aku buat. Lepaskan segalanya atau pun aku terpakse berjuang manahan kecewa demi meneruskan hubungan ni(bagi peluang).
    Perlu ke aku bagi peluang? Kuat ke aku untuk bagi dia peluang? lalu ikut kehendak kawan-kawan untuk aku bertahan hubungan yang tak pernah dia hargai. Selama setahun setengah, aku pertahankan hubungan ni, dia balas dengan kekecawaan dan penipuan. Fuhh! sangat berat ok. Seolah-olah selama hubungan kami setahun lebih ni, aku jeh yang syok sendiri. Dan dia, keluar berpoya-poya dengan perempuan lain.
    Aku sangat sakit hati bila fikir part dia tengok wayang dengan perempuan lain. sedangkan aku, nak keluar pun kene mintak izin dia. Dia bagi, baru aku akan keluar. Dia tak bagi, aku duduk lah menepek dekat rumah. Celebrate new year dengan perempuan lain. Kate keluar celebrate dengan kawan-kawan, Aku si bodoh nih percaya lah kan. Yang aku? celebrate new year dekat rumah(Quite nice gile). Then, ade sekali dia dan perempuan tu keluar time kitaorang putus(putus disebabkan dia jugak). Poyo-poyo dia bagi aku buku himpunan solat-solat sunat untuk rujukan aku nak buat solat Istiqharah. Dia suruh aku buat solat tu untuk aku mintak petunjuk dari ALLAH adakah patut untuk aku bagi dia peluang atau lupakan dia. Yang dia? boleh pergi keluar dengan perempuan lain. Nice gila yek.
    Aku terlampau BODOH, BODOH dimata dia. Sebab tu, dia mudah tipu aku. Perbodohkan aku. Apa salah aku pun, aku tak tahu. Mana silapnya pun, aku tak tahu. Mungkin aku tak cukup cantik, tak cukup perfect pada dia. Aku redha. Andai dia jodoh aku, pasti tak kemana. Andai dia bukan jodoh aku, aku terima. Mungkin ada hikmah disebalik ni semua.
   Siapalah aku untuk berdendam dan tak memaafkan dia. Aku tak berdendam dan aku dah maafkan dia. aku cuma perlukan masa untuk terima benda ni.

*p/s: Jangan salahkan orang atas salah kita sendiri.

2 comments:

  1. assalamualaikum babe... sabar banyak2, insyallah kalau dah jodoh tak ke mana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah lah babe. rase wasting pun ade if cmnih. nth lah. terlampau stress

      Delete