Penipuan

Hi, Assalamualaikum..
   Hari ini aku nak share sikit maklumat aku dapat dari sumber sumber yang boleh dipercayai. lately ni, aku banyak nampak orang duk post dekat facebook tentang link dari "The Weekly Pay". "The Weekly Pay" ni, satu bisness yang dibayar atas setiap orang yang klik link anda. Mungkin sekali Klik dapat dalam 10usd. Ada sesetengah yang betul, ok lah. Tapi yang tak betul ni, MasyaALLAH.. Menganiaya orang. Siapa yang dah terjebak dalam "The Weekly Pay". Maiii.. baca entri ni.
Ia memerlukan kita promote 1 link. Jika ada yang klik earning kita akan naik 10usd.. gillahh lah beb! 10 usd dengan sekali klik? siapa tak nak kan.. Mestilah berduyun-duyun yang register. Korang tak tau yang sebenarye.. Diorang hanya generate trafik secara percuma. bila korang nak cash out korang kena complatekan 1 servey. Pastu korang klik lah click here to open servey kan?
bila korang start jawab servey macam nie... kena jawab dalam 3-4 soalan..

Diakhirnya ia akan keluar seperti ini. Kamu kena isi no telefon.

  Bila kamu tekan continue kamu akan dapat nie

Kalau kamu teruskan juga. System akan potong kredit kamu. Pelbagai cara ia kan potong, antaranya mula-mula ON terus potong credit. Cara kedua bila ON tak potong tapi akan potong pada minggu berikutnya. Cara ketiga setiap sekali system hantar masej kepada telefon kamu , ia akan potong credit kamu. Satu masej tu ada lah dalam rm3. Dalam seminggu bukan satu masej. Ada juga cara keempat ia akan potong credit kamu ketika kamu nak STOP.. 
Oke, sekarang kamu boleh lihat macam mana ia menipu duit kamu.. 
Mesti ada yang cakap "Ala.. rm3 seminggu je kot. Kita dapat 300 usd. Cuba convert dalam rm.. Mau shoping 30hari tanpa henti." hehehe.. Tapi sebenarnya servey tu walau berkali2 korang jawab. Ia akan fail. Sedangkan yang kamu ON tadi dah start langgan secara automatik. Kalau kamu tak percaya cuba baca T&C kat atas tu..
  Mungkin pada yang baru nak berjinak dengan payperclick nie tak pernah lagi tengok  laman web seperti ini. Untuk pengetahuan anda lah kan.. sebenarya setakat yang saya jumpa dah ada 4-5 laman web sebiji macam ni. Cuma tukar nama je.. wall dia sama je..
Ayat pemanis kat atas nie memang ia tak kan tinggal.. hehe.
Kalau korang perasan lah. Tak ade pown ia suruh buat pengesahan akaun kan. Bermakna boleh buat banyak2 akaun lah. Betol tak? oke lah.. nie saya berkongsi sekadar pengalaman saya. Saya tak nak korang kena tipu. Dah lar kredit tinggal sikit, skali ia potong (menyesal tak sudah) Pada sesiapa yang dah dapat cash out. boleh inform kat saya ye..
**P/s: sekadar perkonsian. Selidik sebelum tertipu. Jaga uols, nowadays semua tak boleh dipercayai. Penipuan, penipuan dan penipuan..

No comments:

Post a Comment