Suka Duka 2013

Assalammualaikum..

   Hi korangs, tanpe kita sedari pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun 2014 dah. Secara automatiknya, umur aku pun dah menjangkau 24tahun. Hayyoo~ macam tak percaya jeh. kan kan? Apa pun, kite kene lalui, supaya kita maju kedepan. Takkan nak kekal je umur 23tahun kan kan? Tak mencabar lah kan. Wahhh~ pandai aku bercakap.

   Beratnya nak tinggalkan 2013. Banyak bende yang berlaku pada tahun 2013 ni. Suka Duka, gembira menangis. Ape yang dah berlaku? biar lah rahsia. Biar ianya menjadi satu kenangan. Tak baik dikenangan.

   Apa azam 2014? mehh tengok senarai azam 2014:
A) Azam untuk berhijab (kekal) in sha ALLAH. Azam yang paling utama ok.
B) Nak lupakan segala kesakitan yang aku dah lalui pada tahun 2013 dan sebelum sebelumnya.
C) Nak jadi kakak + anak yang lebih berguna pada keluarga.
D) Nak buang segala sikap negatif yang ada dalam diri dan tingkatkan sikap positif dalam diri.
E) Nak belajar supaya lebih berdikari dan tidak mengharapkan pada seseorang ataupun orang lain.
F) lastly, nak jadi lebih matang. Maklum lah umur dah 24tahun, kene lah matang sikit. kan kan?
   Itu lah serba sidikit azam 2013. Niat yang baik in sha ALLAH, ALLAH permudahkan. Betul tak? kita as a manusia, kene lah berusaha. Tak berusaha, ALLAH pun berat nak beri pertolongan. Semoga tahun 2014 memberi anda satu kehidupan + kebahagian yang lebih baik dari yang sebelum ni.. Amiin...


*P/s: kepada kawan2, sanak saudara, ahli keluarga, saudara sesama agama, jika ada kekasaran bahasa, termengumpat, dan seangkatan dengannya, yang membuatkan uols terkecil hati. Maafkan saya ye. Sesungguhkan yang baik datang dariNYA, dan yang buruk datangnya dari diri saya sendiri. Hopefully, masuk jeh 2014 dah tak nak dengar kisah tahun-tahun yang lepas.

No comments:

Post a Comment