131113

Assalammualaikum dan salam sejahtera..

   Hari ni aku nak update pasal sambutan harijadi aku n my gendutt. After 1week tak jumpa si dia, tanggal 131113 baru lah jumpa. Al maklum lah, si dia sangatsangat lah busy dengan kerjaya dia. Tapi tak pe, demi cari rezeki + cari duit kawen, aku ok dan kene biasakan. Nanti dah kawen, kene tinggal jugak.
   Rancangnya, pada petang tu MHS akan jemput aku ditempat kerja. Tapi cancel sebab bos and hero ofismate aku ajak makan kat KFC. So, settle makan around 730pm aku terus balek rumah. Sampai dekat rumah, adik angkat aku dah tunggu dekat depan rumah untuk bagi cake. Aku sempat lah abiskan cake tu, sementara tunggu MHS datang amik aku.
    Around 8pm MHS amik aku. Masukmasuk kereta, macam biasa tektik dia. Hadiah, buang n kad dah ada dekat sit depan. Quite terkejut sebab dia cakap hadiah cukup bulan. Firstly, aku bukak box hadiah. Agak seronok bila dia hadiahkan aku long skirt yang aku idamkan. Ada satu hari tu, kami pergi shopping kompleks dekat area stapak. Ada salah satu kedai dalam shopping complex tu, jual long skirt ni, sangat memikat hati aku ok. Tapi memandangkan tengahtengah bulan, agak pokai. Aku terpaksa simpan hajat aku untuk memiliki skirt tu. Then, tak sangka MHS beli skirt tu semperna hadiah hari jadi aku. TQ SAYANG. Rose pink sekuntum katanya tanda ONLY AMALINA. and kad ucapan. Inilah pic hadiah yang si dia bagi.

   Stop cerita pasal hadiah, now cerita pasal cake. Tak sangka si dia belikan cake. haha. Cake ape not sure, Tapi luarnye coklat putih dan dalamnye cake sponge coklat. Sedapp~ Dia cakap, dia pilih cake tu sebab putih, my favret color. and cake sponge coklat because my favret is coklat. So sweet cukk macemm ni. hehe. Inilah cake nye~

 
  Bila dah dalam kereta si gendutt nih boleh pulak tak tau nak bawak aku makan kat mane (tak sweet lansung). Atleast, plan lah dulu sayang uit nak p mana. haha. lastly, dye bawak aku makan dekat "De'chiang mai Thai Seafood Restaurant" yang terletak di Kampung Melayu Sungai Buloh. Sebelum keluar kereta, Si dia mintak aku tiup lilin cake dulu. Ini lah dia keadaan ketika itu.

   After tiup lilin, Baru lah kami keluar kereta. Kawasan yang agak luas, Tempat parking kereta yang luas. So takde masalah untuk mencari parking. Melangkah masuk ke restaurant tu, Anda akan melihat air pancut yang tersergam indah ini. Wahhh, ayat aku.

   Agak gelap kawasan restaurant ni. Aku cadangkan kepada pihak restaurant seeloknya, letak lah satu atau dua lampu jalan. Takut jugak apaapa kejadian yang tak diingini berlaku. Maklum lah, Tempat gelap. Macammacam boleh berlaku, lagilagi sekarang macammacam jenayah berleluasa. Tak mendoakan. Atleast sekadar langkah berjagajaga. Oke, lupakan hal gelapgelap tu. Kita masuk ke dalam restaurant jum.
   Di bahagian dalam, kedai ini terdapat dua bahagian. Satu bahagian disebelah kiri anda, dan lagi satu bahagian terletak disebalah kanan anda. Dipisahkan oleh laluan berjalan kaki. Dibahagian sebelah kanan, telah ditutup. Tutup sebab apa, aku pun tak tau. Tak sempat nak interview tauke dia. huhu. Masa kami pergi pun, gelap gelita disebelah kanan. So, nak masuk ke bahagian kiri. anda akan menjumpai pintu masuk ni. Inilah dia pintu nye. Cantik kan?

   Masuk je dalam restaurant kami mula membuat order. Hurmm, quite kecewa sebab tak banyak pilihan makanan/masakan seperti restaurant restaurant yang pernah kami pergi. Aku serahkan pada MHS untuk memilih menu. Minuman pun tak banyak pilihan. Hanya ada soya, manggo juice. oren juice dan minuman bergas. Lagi best kalau pelbagaikan jenis minuman. Macam biasa, sebelum makanan sampai. bergambar dulu..

(Ini lah aku~)
(Inilah my only gendutt~)
*baju color sama tak dirancang oke. haha.
 After 10 minit, makan kami pun sampai. Whhoot whoott, perut dah lapar siap bernyanyi lagu anuar zain (idola my gendutt). haha. Inilah yang MHS pilih untuk dinner kami.
(ikan siakap masam manis)
(Tomyam campur)
(Sayur kailan ikan masin)
(Telur dadar)
   Komen untuk masakan? main menu is ikan siakap masam manis is totally out for me lah. Kuah takde, Semata2 kuah macam sambal yang rasanya sangat manis. Ggrrrr, kat situ dah potong mood aku sebab aku membayangkan siakap ikan masam manis dia boleh mengalahkan masakan mak aku. Tapi mak aku punye masakan lagi sodap. Sorry, aku bab makan agak cerewet. haha. Aku hanya makan bahagian yang tak terkena sambal. Yang lain, my gendutt yang abiskan. Tomyam campur, sayur kailan ikan masin and telur dadar, semua ok takde masalah.
   Harga? Untuk menu tu, manggo juice and oren juice RM91. Pada aku memang tak berbaloi dengan masakan dia. Itu pada aku lah. Apaapa pun, berterima kasih jugak pada my genduutt, dalamdalam pokai pun, ada jugak hadiah, bunga, kad, cake and makan malam. i hargai sangatsangat. Me love you so much. TQ bie, TQ for everything :)

No comments:

Post a Comment