Have a safe Journey, Abang.

Assalamualaikum..

Take care and have a safe journey, abang~

Alahaiii~ baru 3minggu 3hari mendirikan rumahtangga, dah cik abang kene hantar outstation. Selepas berkahwin, ini kali kedua cik abang kene outstation ke Johor Bharu. Kali pertama balik hari sampai sanggup bertolak 2 3pagi dari Johor Bharu semata-mata tak sanggup tinggalkan wife dia ni beradu sorang-sorang. Tapi kali ni, cik abang terpaksa bermalam di Johor Bharu hingga 3-4malam. Agak berat jugak dia nak tinggalkan bini dia ni. Tapi dah tugasan kerjakan nak buat guano. Hadapkan aje. Aku dah paham sangat dengan kerja cik abang. Outstaion memanjang ke Utara, Selatan, Sabah dan Sarawak. Pernah masa tempuh bertunang, dalam sebulan tiap-tiap minggu ke Johor Bharu. Kerja demi mencari rezeki yang halal, aku izinkan je.

Banyak jugak pesanan dia sebelum bersalam. Akan ayang ingat pesan-pesan abang tu yer. Kalau lepas berkahwin ni duduk dengan keluarga mentua. Bila cik abang outstation ni, secara automatik aku akan duduk dengan ibu (merangkap ibu kandung aku). Mak mentua siap pujuk duduk dengan dia masa cik abang outstation, siap offer nak hantar dan amik aku di office. Tapi aku tolak, bukan tolak sebab ape. Tolak sebab taknak menyusahkan mereka. Pada aku, mereka dah cukup baik. Sorry mak~

To my lovely husband jaga diri baik-baik, jangan lupa makan bila tiba waktu makan, Jage solat jangan tinggal solat, drive carefully jangan rushing-rushing dan yang paling penting, jangan lupa isteri kesayangan awak ni ye. hehe~ iloveyou, loveyoudamnmuch!

No comments:

Post a Comment